أحدث أخبار الفن والرياضة والثقافة والمرأة والمجتمع والمشاهير في كل المجالات

نادية الجندي في لقاء تلفزيوني قديم: أخطات بالزواج من عماد حمدي لفارق السن لكنه نصيب

✍️ احمد علي 

في برنامج “ساعة صفا” علي قناة art. استضافت الفنانة صفاء ابو السعود الفنانة نادية الجندي وتطرق الحوار لعلاقتها بالفنانة عماد حمدي الذي تزوجته في بداية مشوارها الفني،وأنفصلت عنه قبل وفاته.

وواجهت صفاء ابو السعود الفنانة نادية الجندي بموضوع صحفي نشر في احدي الجرائد بعنوان جاء علي لسان نادر ابن الفنان عماد حمدي يقول”نادية الجندي نجمة الجماهير تنكرت لوالدي وتركته علي البلاطة، وردت نادية الجندي علي هذا الكلام وقالت”عماد حمدي مكنش زوج بالنسبالي ،لكن كاب اب لياط انا اتجوزت عماد حمدي وأنا طفلة ولم اتعدي 16 سنةوده معروف وتاريخي،انا كنت صغيرة جدا ،وهو كان نجم عظيم قد الدنيا ، ولكن كان يكبرني، جدا جدا وكان فارق السن شاسع جدا جدا ،ولكن هو بالنسبالي كان اب ومعلم و مجرد زوج.

واضافت الجندي ،يوم ما تزوجت من محمد مختار ،كنا بنراعيه باستمرار في اوقات مرضه، وابنه مقالش هذا الكلام وكدب الصحيفة اللي قالت كده،انا رفعت قضية بعت انذار للجريدة وابنه بعت انذار للجريدة وهو قال انا لم يصدر حاجة زي دي بالعكس قال نادية الجندي هي اللي كانت بتراعي بابا قبل مايموت.

عماد حمدي اشتغل قبل ما يموت في اول فيلم من انتاج زوجي محمد مختار ،فيلم الباطنية ،كل الدلائل ده تكذب اني تنكرت لعماد حمدي،انا ولا محمد مختار سبنا عماد حمدي لحظة كنا عنده علي طول في البيت ،وهو كان بييجي علي طول ،اول فيلم من انتاج محمد مختار هو كان موجود فيه هو اللي اشرف علي انتاج هذا العمل الباطنية،فمش ممكن تكون العلاقة بالحب وبالود ده ويكون فيه حاجة من نكران الجميل.

ده نوع من انواع الصحافة الصفراء الكاذبة اللي بتشوه سمعة الفنان وصورة الفنان ،انا انسانة جدا وعماد حمدي كان استاذي كان ابويا يمكن زواجي منه كان غلط لأن فرق السن بينا كان فظيع ،اني اتزوج براجل يكبرني بكل هذه السنين لكن ده نصيب وبعدين انا كنت طفلة وكنت مبهورة بعماد حمدي الفنان النجم وانا ساعتها مكنتش مشهورة والنجومية بالنسبالي كانت حلم ،شئ طبيعي كل البنات الصغيرة بيبهرو بعماد حمدي ومعحبين بيه انما انا زواجي منه ده قسمة ونصيب.

عماد حمدي كان بالنسبالي هو الاب والمعلم وهو استاذي اللي اتعلمت منه القيم ،اتعلمت منه حب العمل واحترام العمل واحترام الذات اتعلمت منه حاجات كتيرة جدا،يمكن شخصتي اللي بتمتع بيها دي ليها جزء كبير بفضل لاستاذي عماد حمدي فكل اللي بيتقال ده كل كدب وافتراء.

قد يعجبك ايضآ
اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.